Forums WoW Modding Discussion Modeling [Archive] texture warping on the model

[Archive] texture warping on the model

[Archive] texture warping on the model

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 05:51 PM
#1
Archived author: World • Posted: 2017-12-24T17:51:24+00:00
Original source

Pls help !

texture warping on the model

[Image: 5a3fe8e65394f_.thumb.png.fb17dcbe6c14775...dd1772.png]

[Image: 5a3fe8f6129e9_2.thumb.png.04f875c08396ad...03b306.png]
rektbyfaith
12-24-2017, 05:51 PM #1

Archived author: World • Posted: 2017-12-24T17:51:24+00:00
Original source

Pls help !

texture warping on the model

[Image: 5a3fe8e65394f_.thumb.png.fb17dcbe6c14775...dd1772.png]

[Image: 5a3fe8f6129e9_2.thumb.png.04f875c08396ad...03b306.png]

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 07:01 PM
#2
Archived author: Смердокрыл • Posted: 2017-12-24T19:01:04+00:00
Original source

Your screenshots don't provide much information, but I have seen such problems happen for two reasons:
  • The UV map goes beyond the boundaries of the image, like this:[Image: jNkpTXFQMog.jpg]
    Then you need to make the texture wrap (you can do this in PyModelEditor)

  • Some vertices are merged in the model itself, but not in the UV map, so when the model is rendered the respective UV map vertices will be pulled together. You can fix that in blender by either splitting the merged vertices, or merging the UV map ones
rektbyfaith
12-24-2017, 07:01 PM #2

Archived author: Смердокрыл • Posted: 2017-12-24T19:01:04+00:00
Original source

Your screenshots don't provide much information, but I have seen such problems happen for two reasons:

  • The UV map goes beyond the boundaries of the image, like this:[Image: jNkpTXFQMog.jpg]
    Then you need to make the texture wrap (you can do this in PyModelEditor)

  • Some vertices are merged in the model itself, but not in the UV map, so when the model is rendered the respective UV map vertices will be pulled together. You can fix that in blender by either splitting the merged vertices, or merging the UV map ones

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 07:38 PM
#3
Archived author: World • Posted: 2017-12-24T19:38:09+00:00
Original source

you see the problem

?

[Image: 13231232.thumb.png.642f48a5fcb82c4037be4af3c9f97ea1.png]
rektbyfaith
12-24-2017, 07:38 PM #3

Archived author: World • Posted: 2017-12-24T19:38:09+00:00
Original source

you see the problem

?

[Image: 13231232.thumb.png.642f48a5fcb82c4037be4af3c9f97ea1.png]

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 07:39 PM
#4
Archived author: Смердокрыл • Posted: 2017-12-24T19:39:45+00:00
Original source

Well, it's not the first case, so it must be the merged vertices. I can't see which ones are merged like that though
rektbyfaith
12-24-2017, 07:39 PM #4

Archived author: Смердокрыл • Posted: 2017-12-24T19:39:45+00:00
Original source

Well, it's not the first case, so it must be the merged vertices. I can't see which ones are merged like that though

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 07:42 PM
#5
Archived author: World • Posted: 2017-12-24T19:42:25+00:00
Original source

do you understand Russian ?))
rektbyfaith
12-24-2017, 07:42 PM #5

Archived author: World • Posted: 2017-12-24T19:42:25+00:00
Original source

do you understand Russian ?))

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 07:48 PM
#6
Archived author: World • Posted: 2017-12-24T19:48:26+00:00
Original source

Можешь сказать , на русском что мне делать , или дать сылки ?) делал модель я сам , по частям , потом объединял их в одну , с помощью плагина collaps в 3d max , дальше конвертировал все по инструкции
rektbyfaith
12-24-2017, 07:48 PM #6

Archived author: World • Posted: 2017-12-24T19:48:26+00:00
Original source

Можешь сказать , на русском что мне делать , или дать сылки ?) делал модель я сам , по частям , потом объединял их в одну , с помощью плагина collaps в 3d max , дальше конвертировал все по инструкции

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 07:58 PM
#7
Archived author: Смердокрыл • Posted: 2017-12-24T19:58:19+00:00
Original source

Quote: 7 minutes ago, World said:

Можешь сказать , на русском что мне делать , или дать сылки ?) делал модель я сам , по частям , потом объединял их в одну , с помощью плагина collaps в 3d max , дальше конвертировал все по инструкции
Скорее всего, твоя проблема вызвана тем, что вершины самой модели объединены, но соответствующие вершины развертки - нет, поэтому при отображении модели последние стягиваются друг к другу
rektbyfaith
12-24-2017, 07:58 PM #7

Archived author: Смердокрыл • Posted: 2017-12-24T19:58:19+00:00
Original source

Quote: 7 minutes ago, World said:

Можешь сказать , на русском что мне делать , или дать сылки ?) делал модель я сам , по частям , потом объединял их в одну , с помощью плагина collaps в 3d max , дальше конвертировал все по инструкции
Скорее всего, твоя проблема вызвана тем, что вершины самой модели объединены, но соответствующие вершины развертки - нет, поэтому при отображении модели последние стягиваются друг к другу

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 08:01 PM
#8
Archived author: World • Posted: 2017-12-24T20:01:05+00:00
Original source

есть какой то гайд ? или что мне вводить в гугле для решения проблемы ?
rektbyfaith
12-24-2017, 08:01 PM #8

Archived author: World • Posted: 2017-12-24T20:01:05+00:00
Original source

есть какой то гайд ? или что мне вводить в гугле для решения проблемы ?

rektbyfaith
Administrator
0
12-24-2017, 08:16 PM
#9
Archived author: Смердокрыл • Posted: 2017-12-24T20:16:33+00:00
Original source

Quote: 14 minutes ago, World said:

есть какой то гайд ? или что мне вводить в гугле для решения проблемы ?
Ну, я не знаю, как это работает в 3ds max, потому что никогда им не пользовался, а делаю все в блендере (буквально)
rektbyfaith
12-24-2017, 08:16 PM #9

Archived author: Смердокрыл • Posted: 2017-12-24T20:16:33+00:00
Original source

Quote: 14 minutes ago, World said:

есть какой то гайд ? или что мне вводить в гугле для решения проблемы ?
Ну, я не знаю, как это работает в 3ds max, потому что никогда им не пользовался, а делаю все в блендере (буквально)

Recently Browsing
 1 Guest(s)
Recently Browsing
 1 Guest(s)